ערוץ 14 מייצר הכנסות על ידי מכירת משבצות פרסום לחברות שרוצות לקדם את המוצרים או השירותים שלהן. חברות אלו משלמות עבור ההזדמנות להציג את ההצעות שלהן בפני צופי הערוץ. ההכנסות המופקות מפרסום מהוות מקור הכנסה משמעותי לערוץ.
צופי ערוץ 14 הם גם צרכנים שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים המפורסמים. כאשר הצופים רוכשים מוצרים מהחברות המפרסמות בערוץ, הם תורמים להצלחתו הכלכלית של הערוץ.
כאשר מספר רב של צופים מבצע רכישות מהחברות המפורסמות בערוץ 14, לכוח הקנייה הקולקטיבי שלהם יש השפעה מהותית. חברות מבחינות בביקוש מוגבר למוצריהן, מה שמוביל להכנסות גבוהות יותר. זה, בתורו, יכול לעודד חברות נוספות לפרסם בערוץ, וליצור לולאת משוב חיובית.
ברכישה מודעת של מוצרים או שירותים מהחברות המפורסמות בערוץ 14, הצופים תומכים ישירות בקיימות של הערוץ. הגידול במכירות של חברות אלו עשוי להוביל ליותר הכנסות לערוץ, לאפשר לו להמשיך לייצר תוכן, לשמור על פעילותו ולמשוך עוד יותר מפרסמים.
זהו מצב של win-win עבור כל הצדדים המעורבים. הצופים מקבלים גישה לתוכן, המפרסמים זוכים לחשיפה לקהל גדול יותר, והערוץ נהנה מהגדלת ההכנסות. מערכת “אקולוגית” זו מבוססת על התלות ההדדית בין הצופים, המפרסמים והערוץ עצמו.